Przejdź do treści
Powrót

Pieniądze z KPO wspierają modernizację i rozwój kolei w całej Polsce

Jesteśmy gotowi do realizacji większej liczby inwestycji na kolei z KPO. Zamiast 500 km linii kolejowych, które mieliśmy zmodernizować, zrewitalizować lub zbudować od zera, zbudujemy co najmniej 800 km za te same pieniądze, czyli za 10,7 mld zł, które na ten cel mamy w KPO

Jan Szyszko, Wiceminister Funduszy i Polityki Regionalnej 

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się 25 lutego, Wiceminister Funduszy i Polityki Regionalnej Jan Szyszko oraz Wiceminister Infrastruktury Piotr Malepszak mówili o tym, w jaki sposób 33 miliardy złotych pozyskanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy, Funduszu Europejskiego na Infrastrukturę, Klimatu, Środowiska, Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF – Connecting Europe Facility), Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej oraz Regionalnych Programów pomagają w realizacji inwestycji kolejowych w Polsce.

W ramach planowanych działań wymieniono polepszenie standardów podróży na głównych osiach komunikacyjnych kraju, podniesienie dopuszczalnej prędkości podróży do 250 km/h, wzmocnienie siatki połączeń regionalnych, inwestycje w tabor zeroemisyjny czy budowanie nowych linii kolejowych. Mówimy tutaj też o połączeniach regionalnych jak choćby w okolicach Wałbrzycha w woj. dolnośląskim, ale też o budowie linii od zera m.in. o przekopie przez Piekiełko w płd. Małopolsce, które jest takim symbolem KPO. To jest region – mówię o Nowym Sączu i kolei w tamtym regionie, którego siatka połączeń kolejowych była budowana jeszcze za czasów Austro-Węgier – podsumowywał wiceminister Jan Szyszko.

  • Osoby wspomniane w artykule:

Zobacz również

Newsletter