Recepta na uzdrowienie mediów publicznych
Plan dla Polski: „Nowe media publiczne” to recepta, która po wyborach zostanie wykupiona i zrealizowana. Powinniśmy uzdrowić media publiczne, ponieważ rozwiązaniem nie jest ich likwidacja.
Nowe media publiczne będą: PRZYJAZNE DLA OBYWATELI, NOWOCZESNE, PROFESJONALNE i ODPOLITYCZNIONE.
Oto nasze 4 główne propozycje:
- Zlikwidujemy abonament radiowo-telewizyjny. W zamian za to zapewnimy finansowanie mediów publicznych ze specjalnego funduszu tworzonego z odpisów podatkowych gigantów cyfrowych.
- Zlikwidujemy Radę Mediów Narodowych i wprowadzimy pluralistyczną reprezentację w KRRiT, każdy klub parlamentarny będzie miał tam jednego przedstawiciela.
- Wzmocnimy media lokalne. Stworzymy 16 silnych, niezależnych od Warszawy multimedialnych spółek regionalnych, prowadzących portale regionalne oraz regionalne programy radiowe i telewizyjne
- Wprowadzimy publiczne i otwarte konkursy na szefów mediów publicznych organizowane przez KRRiT wraz z radami nadzorczymi spółek.
“Media publiczne za rok mogą być zupełnie inne. Ludzie w nich pracujący, będą czuć się bezpiecznie, że nie będą mieli łamanych kręgosłupów, a odbiorcy będą mogli czuć się bezpiecznie, że nikt nie będzie robił im wody z mózgów” – podsumowywał cele, które mają zrealizować nasze postulaty Szymon Hołownia.