Przejdź do treści
Powrót

Recepta na uzdrowienie mediów publicznych 

Plan dla Polski: „Nowe media publiczne” to recepta, która po wyborach zostanie wykupiona i zrealizowana. Powinniśmy uzdrowić media publiczne, ponieważ rozwiązaniem nie jest ich likwidacja. 

Nowe media publiczne będą: PRZYJAZNE DLA OBYWATELI, NOWOCZESNE, PROFESJONALNE i ODPOLITYCZNIONE. 
Oto nasze 4 główne propozycje:

  • Zlikwidujemy abonament radiowo-telewizyjny. W zamian za to zapewnimy finansowanie mediów publicznych ze specjalnego funduszu tworzonego z odpisów podatkowych gigantów cyfrowych. 
  • Zlikwidujemy Radę Mediów Narodowych i wprowadzimy pluralistyczną reprezentację w KRRiT, każdy klub parlamentarny będzie miał tam jednego przedstawiciela. 
  • Wzmocnimy media lokalne. Stworzymy 16 silnych, niezależnych od Warszawy multimedialnych spółek regionalnych, prowadzących portale regionalne oraz regionalne programy radiowe i telewizyjne 
  • Wprowadzimy publiczne i otwarte konkursy na szefów mediów publicznych organizowane przez KRRiT wraz z radami nadzorczymi spółek. 

“Media publiczne za rok mogą być zupełnie inne. Ludzie w nich pracujący, będą czuć się bezpiecznie, że nie będą mieli łamanych kręgosłupów, a odbiorcy będą mogli czuć się bezpiecznie, że nikt nie będzie robił im wody z mózgów” – podsumowywał cele, które mają zrealizować nasze postulaty Szymon Hołownia.

  • Osoby wspomniane w artykule:
  • Szymon Hołownia - zdjęcie portretowe

Załączniki

    Zobacz również

    Newsletter